امروز: جمعه, ۳۰ تیر , ۱۳۹۶.وقت شما بخیر
سرخط خبرها :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 13620
       
  • بهتر نیست، در شیوه مقابله با چنین آثاری اندکی تجدیدنظر کرد و در عوض اعتراضات گسترده که تنها حساسیت مخاطب بین المللی را تحریک کرده و گیشه های این فیلم را پربارتر می سازد، درصدد تعریف راه های برای بایکوت داخلی و بین المللی این آثار برآمد و ابتکار عمل را در این زمینه به کار گرفت و البته در پی تولید آثار تاریخی درباره آن دوران تاریخی به عنوان پاسخ نشست؟

     

    بوشکان نیوز: پخش‌کنندگان فیلم ضدایرانی «۳۰۰: خیزش یک امپراتور» قصد دارند با نمایش یک فیلم ۱۳ دقیقه‌ای این فیلم را پیش از فرارسیدن زمان اکران رسمی‌اش در جهان تبلیغ کنند و همین اتفاق، منجر به ایجاد موج تازه‌ای شده که عملاً تبلیغ ناخواسته این فیلم خواهد بود و هدف تجاری این مجموعه را با خبرسازی دردسترس تر خواهد ساخت. با این اوصاف، در قبال چنین فیلم‌های ضدایرانی که تعداد تولیداتش نیز رو به افزایش گذاشته، چه واکنشی باید نشان داد؟

     

    به گزارش بوشکان نیوز به نقل از تابناک، «۳۰۰: خیزش امپراطوری / ۳۰۰: Rise of an Empire» قسمت دوم از یک سه گانه سینمایی است که بر اساس کتاب مصوری به نام خشایارشا و با تاثیر از کتاب مصور ۳۰۰ به نویسندگی فرانک میلر ساخته شده و حال در آستانه اکران عمومی قرار گرفته و برنامه های تبلیغاتی برای بازگشت هزینه سنگین تولیدش آغاز شده که از آن جمله پخش فیلم ۱۳ دقیقه‌ای درباره این فیلم، بیانیه های بازیگران این فیلم برای دعوت به تماشای این اثر و همچنین پخش پوسترهای فیلم در فضای آنلاین بوده است.

     

    در این فیلم که همچون دو قسمت دیگر با سرمایه گذاری کمپانی برادران وارنر به کارگردانی نوآم مورو ساخته شده، سالیوان استپلتون، اوا گرین، هانس ماتسون، دیوید ونهام، رودریگو سانتونرو، ایگال نوآر، کالان مالوی، جک اوکانل و اندرو تیرنان مقابل دوربین رفته اند و ظاهراً فقدان داستان باعث شده، این اثر که قسمت نخستش با هزینه تولید ۶۵ میلیون دلار و فروش جهانی ۴۵۶ میلیون دلار یک موفقیت تجاری برای برادران وارنر به حساب آید تنها ۱۰۲ باشد.

     

    این اثر که از استانداردهای فیلم های اکشن آمریکایی با وجود حجم بالاهای جلوه‌های ویژه و ضبط عمده مقابل پرده آبی، کوتاه‌تر است و احتمال می‌رود نتواند موفقیت قسمت اول را در گیشه همچون اکثر سه گانه ها تکرار کند. به همین دلیل تبلیغات فیلمی که هفتم ماه مارس ۲۰۱۴ اکران می‌شود، از هم اکنون شروع شده تا از قبل تبلیغات فشرده و سنگین، این فیلم را نیز با موفقیت تجاری منحصر به فردی همراه سازند و در آخر، سراغ سومین «۳۰۰» بروند.

    برای قسمت دوم «300» تبلیغ مجانی می‌کنید؟
    هیبت خشایارشا در دومین قسمت از سه گانه «۳۰۰»

     

    تبلیغات تلویزیونی این فیلم نیز با ترانه «خوک های جنگ» ترانه کلاسیکی از گروه بلک سابات (یکشنبه سیاه) گروه راک بریتانیایی همراه خواهد بود که یکی از ترانه‌های آلبوم «پارانویید» این گروه در دهه ۷۰ است. این ترانه به عنوان ترانه‌ای ضد جنگ شناخته می‌شود که در اعتراض به ایجاد کنندگان جنگ ها که موجب کشته شدن هزاران نفر می شوند، هواداران زیادی به دست آورده بود؛ ترانه ای که لابد قرار است مردم ایران باستانی را جنگ طلبانی اهریمنی و یونانیان باستان را صلح طلبان قوی تن معرفی نماید و این امر در قالب نبرد تاریخی نبرد آرتمیزیوم به تصویر در خواهد آمد!

     

    نبرد ترموپیل در ۴۸۰ پیش از میلاد نام اولین جنگ از دومین دوره‌ی‌ جنگهای ایران و یونان در زمان خشایارشا است که یکی از معروف‌ترین جنگ‌های پس قراول در تاریخ جنگ‌های جهان نیز بشمار میرود و در واقع «۳۰۰» بر مبنای اطلاعات ساختگی درباره این نبرد ساخته شده بود که مطابق با اطلاعات تاریخی با پیروزی ایران تمام شد که این موضوع به قیمت ارائه تصویری شیطانی از سپاه ایران بود.

     

    حال دومین نبرد بزرگ ایران و یونان در دوران خشایارشا تحت عنوان آرتمیزیوم در «۳۰۰: خیزش امپراطوری / ۳۰۰: Rise of an Empire» به تصویر کشیده شده که اگر چنین باشد، در این نبرد خاکی و دریایی نیز در نهایت ایرانی ها با تلفات پیروز می‌شوند و تقریباً عمده یونان را فتح می‌کنند. هرچند ممکن است نبرد سالامیس سومین نبرد از نبردهای خشایارشا با پادشاهان یونانی نیز در این فیلم به تصویر کشیده شده باشد تا شاید به واسطه موفقیت یونانی در جنگ دریایی در این نبرد، یونانی ها روی پا بایستند و باید دید سناریست قسمت دوم دلش خواسته از تاریخ چه داستانی بسازد!

     

    با این حال قسمت دوم از سه گانه «۳۰۰» هر محتوایی که داشته باشد، نباید انتظار داشت تفاوت چندانی با قسمت نخستش داشته باشد و به همین دلیل عده ای در کشورمان از هم اکنون روند اعتراض به این فیلم که اتفاقی تکراری و بی حاصل برای تک تک فیلم های دارای محتوای ضدایرانی است، را آغاز کرده اند؛ اتفاقی که چون مبنای این آثار داستان است، هیچ گاه در قالب حقوقی نیز نتیجه بخش نخواهد بود.

     

    با این اوصاف چنین تصور می شود تبلیغاتی که در ایران بر علیه این فیلم به راه می افتد و انعکاس بین المللی مستمرش، خود تبلیغ تجاری مجانی برای تولیدکنندگان این اثر محسوب شود؛ امری که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. حال آیا بهتر نیست، در شیوه مقابله با چنین آثاری اندکی تجدیدنظر کرد و در عوض اعتراضات گسترده که تنها حساسیت مخاطب بین المللی را تحریک کرده و گیشه های این فیلم را پربارتر می سازد، درصدد تعریف راه های برای بایکوت داخلی و بین المللی این آثار برآمد و ابتکار عمل را در این زمینه به کار گرفت و البته در پی تولید آثار تاریخی درباره آن دوران تاریخی به عنوان پاسخ نشست؟ در زمینه تاکنون چه تا اندازه اندیشیده‌ایم؟

    نظرات کاربران در "برای قسمت دوم «۳۰۰» تبلیغ مجانی خواهیم کرد؟"
    آخرین اخبار