امروز: دوشنبه, ۷ فروردین , ۱۳۹۶.وقت شما بخیر
سرخط خبرها :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ | کد خبر : 14110
       
  • شما می توانید دیدگاه، انتقاد و پیام هایتان را برای انتشار در این ستون از طریق نظرات خبرهای سایت، برای بوشکان نیوز ارسال نمایید.

     

    یکی از خوانندگان بوشکان نیوز درباره علل افت درسی دانش آموزان و عدم کسب مدارج بالای علمی(اینجا) اینچنین نوشت:

     

    zangeneh .j : با سلام شاید بتوان یکی از دلایل عدم کسب مدارج بالای علمی دانش آموزان را خود والدین بحساب بیاوریم متاسفانه والدین فقط بفکر پرکردن شکم فرزندانشان و همچنین پوشش ظاهری انها و چشم هم چشمی در داشتن فلان وسیله یا فلان لباس و پوشش آنچنانی فرزندان می باشند و کمتر به فکر تربیت و علم فرزندانشان هستند اگر دانش آموزی در مدرسه بدلیل عدم درس خواندن و انجام ندادن تکلیف از طرف معلم بازخواست شود طولی نمی کشد که باید جوابگوی ولی دانش آموز شود که چرا بچه من را پیش دوستانش مواخذه کردی ؟اگر در مدرسه چند مورد به این شکلی دیده شود دیگر معلم هیچ واکنشی به عدم انجام تکلیف از طرف دانش آموز انجام نمی دهد چون مورد توهین و سرزنش قرار می گیرد.

     

     

    (( یکی از دلایل دیگر ))می توان به وسایل ارتباطی ، رایانه و ….. می باشد که بدون مدیریت از طرف والدین مورد استفاده فرزندان قرار میگیرند هرچند برای همه مفید هستند ولی مشکلات فراوانی را بهمراه دارند سرگرم بودن با این وسایل فکر دانش آموزان را بدون اینکه آمادگی و کشش داشته باشند مشغول و بعضا تخریب می کند و از کتاب و درس و مدرسه باز میدارند چون به یکباره با دنیایی از سرگرمیهای جور وا جور و بعضا غیر اخلاقی در سایتها و گوشیهای همراه با تمام امکانات پیشرفته مواجه می شوند

     

    ((دیگر دلایل عدم کسب مدارج بالای علمی ))عدم ارزیابی دقیق از کار معلمان و و نظام آموزشی می باشد در نظان جدید آموزشی که چه دانش آموز درس بخواند و چه نخواند به کلاس بالاتر می رود و نه خود معلم بدرستی تشخیص می دهد که کدام دانش آموز درس را خوب فراگرفته و نه والدین می دانند که فرزندشان از نظر درس در چه وضعیتی قرار داردچون ارزشیابی نمره دهی در مدارس حذف شده است و بجای آن نظام ارزشیابی توصیفی قرار گرفته قبلا دانش آموزان یک رقابت در مدرسه داشتند که چه کسی رتبه اول می باشد و چه کسی رتبه دوم و نمره ملاک بود فرضا در املا دانش آموز می دانست که چند کلمه غلط نوشته و چند می گیرد و الدین دانش آموز هم میدانست معلم هم راحتر و قابل تشخیص تر برایش بود در ارزشیابی نمره ای دانش آموزان در درس خواندن رقابت شدید داشتند .

     

    در مورد معلم هم اگر در مدرسه یک معلم بخواهد بصورت واقعی دانش آموزان را بسنجد و ارزیابی کند ممکن است درصد قبولی ایشان در آن مدرسه پایین بیاید و در مدرسه دیگر و معلمی دیگر این کار را انجام ندهد و درصد بالایی داشته باشد بنابراین اکثریت شاید راه بهتر و درصد قبولی بالاتر را انتخاب می کنند تا در ارزیابی چیزی کم نداشته باشند بنابراین همان نمره کیلویی و غیر واقعی را برای دانش آموز لحاظ میکنند و با این کار هم دانش آموز خوشحال هم ولی اوخوشحال و هم معلم دچار مشکل نمی شود تا اینکه وارد مدارس بالاتر و دروس مشکلتر و ارزشیابی نمره ای می شوند و با افت شدید تحصیلی مواجه می شوند و در نهایت به ترک تحصیل و هزاران معضل و مشکلات گرفتار می شوند و هزاران هزار مشکل دیگر

    نظرات کاربران در "دلایل عدم کسب مدارج بالای علمی دانش آموزان"
    1. کامران گفت:

      با سلام خدمت آقا یا خانم زنگنه

      فرمایش شما کاملا در این مورد رو قبول دارم.

      فقط اینکه این شیوه جدید برا این بوده که دانش آموزان بیشتربه تحقیق و تفحس بپردازند و از خشک خوانی و بسنده کردن به کتاب درسی جدا شوند ولی متاسفانه معلمین در این زمینه نه اموزش کافی برا وارد کردن دانش اموزان به مقوله تحقیق فرا درسی رو دارند نه حوصله این کار…

    2. zangeneh .j گفت:

      کامران جان با نظر شما هم موافقم صحیح می فرمایید باسپاس

    3. بوشكان گفت:

      نیاز به فرهنگ سازی قوی در این زمینه دارد

    4. دوست گفت:

      لطفا به اقای کامران بفرماییدمعلم باکدام وسیله وامکانات دانش اموز رو به تحقیق وادار کنه ؟من تو یه مدرسه توی مرکز استان تدریس میکنم مدرسه ی ما حتی یه کتابخانه نداره که بچه ها رو به مطالعه تشویق کنیم ان وقت شما انتظار دارین با چه وسیله ای تحقیق کنن؟


    آخرین اخبار