امروز: دوشنبه, ۱۵ آذر , ۱۳۹۵.وقت شما بخیر
سرخط خبرها :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ | کد خبر : 9202
       
  • لذا در مکان هایی که اکثر نهادهای دولتی و خصوصی در آنجا متمرکز شده اند، وجود پارکینگ های طبقاتی بشدت احساس میشود.

    بوشکان نیوز: وحید صمصامی در سایت خبری هیرون نوشت: پارکینگ در خیابان های شهر بوشهر عموما وجود ندارد و گاها در محدوده خیابان امری تعریف نشده تلقی می شود. با توجه به نقشه های طراحان و مهندسان شهری، در زمان ساخت، متاسفانه افزایش کمی خودرو و جمعیت شهری و همچنین به وجود آمدن ادارات و نهادهای مهم و کاربردی در یک محدوده باعث ترافیک و بی نظمی و تشنج و آلودگی صوتی می شود.

    وزانه به منظور انجام کارهای شخصی، آموزشی یا اداری با وسایل نقلیه متفاوت از ماشین شخصی گرفته تا تاکسی در محدوده ی شهری، صدها مسافرت کوتاه مدت شهری ، در خیابان های خاص انجام می شود. خیابان هایی که هیچ گونه کار کارشناسی مبنی بر کیفیت و اندازه ی عرض آنها صورت نگرفته است، حال سخت ترین کار پیدا کردن جای پارک برای خودرو است.

    پارکینگ در خیابان های شهر بوشهر عموما وجود ندارد و گاها در محدوده خیابان امری تعریف نشده تلقی می شود. با توجه به نقشه های طراحان و مهندسان شهری، در زمان ساخت، متاسفانه افزایش کمی خودرو و جمعیت شهری و همچنین به وجود آمدن ادارات و نهادهای مهم و کاربردی در یک محدوده باعث ترافیک و بی نظمی و تشنج و آلودگی صوتی می شود.

    خدمت به ارباب رجوع، باید با احترام به حقوق آن ها صورت بپذیرد، باید به وقت وشان و شخصیت افراد نیز اهمیت داده شود. خیابان ها و مجتمع های تجاری، اداری و بازار که در گذشته احداث شده اند، با توجه به نبود جا برای پارک خودرو، در مواردی اقدام به ایجاد پارکینگ می کنند و یا مکانی را اجاره کرده تا در وهله اول فشار ترافیکی از مکان مذبور کاسته شود. در این جا لازم است مسئولان ذیربط مانند اداره ترافیک به ایجاد پارکینگ اقدام کنند تا از درصد شلوغی خیابان های اصلی شهر کاسته شود و نظم و سرعت در رفت و آمد ایجاد شود.

    در این رابطه می توان خیابان سنگی را مثال زد که اکثر نهادهای دولتی و ادارات لشکری، بانک ها، درمانگاه ها، داروخانه ها و بسیاری از فروشگاه های بزرگ شهر در آن قرار دارند ولی متاسفانه جایی برای پارک خودرو ها در نظر گرفته نشده است و یا اگر شده باشد حجم بسیار اندکی را در خود جای می دهد، از این رو رانندگان مجبورند حاشیه خیابان پارک کنند که همین عامل باعث تشدید فشار ترافیکی به ویژه در ساعات شلوغی شهر می شود.

    مشکل اساسی دیگری که در مجموعه فضای شهری نگران کننده به نظر می رسد، ایجاد خیابان ها با عرض کم است که ادارات و نهادهای مهم و دارای جمعیت کارمندی و ارباب رجوع زیاد در آن احداث شده و یا در حال احداث هستند. برای مثال وجود دانشگاه آزاد و دادگستری و سازمان تامین اجتماعی و سالن ورزشی و چند مدرسه که هر کدام دارای تعداد کثیری از ارباب رجوع و کارمند هستند در خیابانی با عرض بسیار کم، مسئله ای دور از تفکر و بدون توجه به اصول مهندسی شهرسازی است.

    لذا در مکان هایی که اکثر نهادهای دولتی و خصوصی در آنجا متمرکز شده اند، وجود پارکینگ های طبقاتی بشدت احساس میشود.

    مثال فوق که در برازجان شاهد آن هستیم با وجود ساخت خیابان و تجمع چند نهاد اداری و دولتی در یک محدوده ی با وسعت کم  و بدون پارکینگ عمومی، مسئله ای غیر قابل قبول برای مهندسان و طراحان و همچنین مدیران شهری است، بی شک که در خیابان هایی که مجتمع تجاری یا تفریحی احداث می شود باید وجود پارکینگ در نقشه و طرح اولیه تعریف گردد.

    شهرهای بزرگ و پرتردد استان بوشهر نیازمند برنامه ریزی شهری دقیق و کارآمد و دارای آینده نگری اجتماعی، فرهنگی است تا بتواند جوابگوی مسائل و هنجارهای کنونی شهری باشد. بیشتر هنجارهایی که به صورت معضل اجتماعی اکنون در فضای شهری مطرح هستند می توانست در برنامه ریزی اولیه که در گذشته صورت گرفته صحیح و بدون اشکال نمود پیدا می کرد تا اکنون گرفتار چنین بی نظمی هایی در سازه ها و مکان های شهری نباشیم.

    نظرات کاربران در "در به در به دنبال جای پارک در بوشهر!"
    آخرین اخبار